Blog

فلسفه درس پژوهی و آنچه امروز در سیستم آموزشی کشور رایج است:

18 Jun 2018

درس پژوهی

درس پژوهی الگوی عملی باز بینی مداوم الگوهای ذهنی و باز اندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی است.این الگو مبتنی بر پژوهش مشارکتی در کلاس درس استو الگویی موثر برای بهبود مستمر آموزش وتدریس محسوب می شود.درس پژوهی  به مثابه  روش نوین پژوهش  در عمل و هسته های کوچک تحول درآموزش ، به گسترش پژوهش و تولید دانش حرفه ای در مدرسه کمک می کند.به علاوه بر فرایند یادگیری گروهی وبهسازی مستمر تدوین برنامه،اجرا،بازبینی،باز اندیشی،یادگیری و ترویج یافته ها)مبتنی است وفرصتی برای سهیم شدن کارگزاران آموزشی در تجربه های یکدیگر فراهم می آورد(سرکار آرانی،شیباتا و ماتوبا،2007،لوئیس،پری و فرایدکین،2009،فرناندز و همکاران،2003)

دانلود فایل های درس پژوهی

تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان در راستای دانلود درس پژوهی ابتدایی در خدمت فرهنگیان محترم می باشد و هر نمونه درس پژوهی که در ذهن معلمان باشد را به مرحله اجرا در می آورد.[نمونه فایل های درس پژوهی" 

درس پژوهی الگویی موثربرای بهبود مستمر آموزش

درس  پژوهی الگوی  عملی بازبینی  مداوم  الگوهای ذهنی و  باز اندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی و الگویی موثربرای بهبود مستمر آموزش در مدرسه است(سرکارآرانی،1394) درس پژوهی هسته ی بنیادی تحول مدارس ازموسسات آموزشی(مدرسه به مثابه ی سازمان آموزشی-نتیجه گرا)به مدارس یادگیرنده (مدرسه به مثابه ی سازمان یادگیرنده –مدرسه به مثابه ی سازمان یادگیرنده-فرایندگر)است یک نمونه درس پژوهی یک رویکرد نظام مند مطالعه ، توسعه و بهبود آموزش و  یادگیری است  به بیان  دیگر  یک  چرخه پژوهشگری درباره یادگیری دانش آموزان است که به منظور ارتقای یادگیری معلمان و بهبودآموزش وپرورش اجرا می شود که تلاش  معلمان" یادگیری  بهتر" دانش آموزان است. درس پژوهی الگوی پژوهشی معلمان در مدرسه و کلاس درس برای بهسازی  مستمر آموزش، غنی سازی یادگیری، پرورش حرفه ای معلمان و تولید دانش حرفه ای است.

اثرات درس پژوهی در نظام آموزشی

یافته های  پژوهشی نشان می دهد که درس پژوهی  به گسترش فرهنگ  آموزش  و یادگیری در  مدرسه  یاری می رساند و محیطی را فراهم می سازد تا معلمان ازیکدیگر بیاموزند،دانش حرفه ای خودرا ارتقا دهنددر رفتار خودباز اندیشی کنندو در تحول مستمر آموزش مشارکت داشته باشند.در این الگو مدرسه و کلاس به اجتماع یادگیری تبدیل می شود و معلمان فرصتی  برای با هم  حرف زدن و گفت گوی حرفه ای پیدا می کنند،ایده ی درس پژوهی به معلمان،پزوهشگران و استادان یاری می رساند تا بر قابلیت های خود از طریق یادگیری از یکدیگربیفزایندو در فرایند گروهی ،کیفی  و مشارکتی به تولید دانش حرفه ای کمک کنند. اگر چه تفاوت های فرهنگی مدارس و مناسبات اجتماعی پیچیده در هر جامعه روش ها و ابزارها ی اثربخش را برای به کارگیری مدل درس پژوهی و مخصوصا درس پژوهی ابتدایی توصیه  می کنند.درس پژوهی ازبعدی دیگر کاربرد روش علمی در مدرسه و فرایند آموزش و یادگیری است،بدین شکل که معلمانبطور مشارکتی فرضیه ای را درباره بهترین روش تدریس یک موضوع درسی شکل می دهند،سپس سعی می کنند بر اساس مشاهدات دلایل ،شواهد و مستنداتی که اعضای گروه جمع آوری کرده اند ،این فرضیه را در مقابل دانش آموزان بیان  نمایند و در نتیجه آن مشخص می شود که چه موفقیت هایی کسب شده و چه قسمت هایی  نیاز به اصلاح دارد .پس از مقداری تامل ،باز اندیشی ،اندیشه و تفکر هشیارانه اصلاحات لازم را انجام داده و سپس فرضیه اصلاح شده را مجددا آزمون می کنندو این فرایند بدین شکل ادامه می یابد( پلامر ،2007)

اهداف درس پژوهی

هدف اولیه درس پژوهی ،بهبود  فرایندهای آموزشی و یادگیری در کلاس درس است.استیگلرو  هیبرت (135،1999) : درس پژوهی را روشی برای اصلاح آموزش و تدریس می دانند، درس پژوهی اولین بار در ایران توسط سرکارآرانی (1378)با عنوان مطالعه درس یا پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس معرفی شد.

ویژگی های درس پژوهی

1 -مبنای درس پژوهی یک الگوی بهسازی مستمر و بلند مدت است.

2-درس پژوهی بطور مداوم بر یادگیری دانش آموزان متمرکز است.

3-درس پژوهی نوعی همکاری گروهی و مشارکتی است.

4-درس پژوهی بر بهبود مستقیم آموزش با توجه به شرایط تاکید دارد. درس پژوهی تلاش می کندمعلمان را در

فرایند تدریس به تفکر(تامل) برنامه ریزی(طراحی درس)،اجرا ،مشاهده فعال، باز خورد،باز اندیشی،یادگیری گروهی،گفت و گو، تبادل نظر و تجربه ترغیب کند.

هدفهای درس پژوهی

هیث کوک(2010)معتقد است که هدف درس پژوهی بهبود فرایند طراحی درس ،بررسی و نوآوری در راهبردهای

آموزشی ،ارزیابی نتایج و بازخورد دادن به نظام و ارزیابی تفکر]یادگیری[دانش آموزان می باشد،که همگی از جمله صلاحیت های حرفه ای معلمان است.بطور خلاصه سربین و کپ (2006)هدف های درس پژوهی را در موارد زیر خلاصه کرده اند:

-درک بهتر چگونگی یادگیری دانش آموزان از آنچه معلم تدریس می کند.

-خلق نتایج کاربردی و قابل استفاده برای معلمان دیگر در همان موضوع درسی

-بهبود و اصلاح تدریس از طریق پژوهش مشارکتی و نظام مند.

پیش نیازهای لازم برای اجرای موثر درس پژوهی با مشارکت فعال همه ی عناصر آموزش عبارتند از:

1-تاکید بر آموزش نه آموزگار(معلمی نه معلم)

2-احساس نیاز به چالش کشیدن گذشته برای نوآوری در آینده

3-تاکید بر فهم درست این نکته ی مهم که درس پژوهی بیشتر فرایند گراست تا نتیجه گرا

4-تمهید وفاق ذهنی برای فعالیت مشارکتی اثر بخش و درون زا

5-تنظیم متناسب آرمان و عمل در مناسبات اجتماعی مدرسه

6-آمادگی برای حرکت از آموزش به یادگیری و تاکید بر یادگیرنده

 

ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت : دانلود نمونه سوالات و منابع هر 4 آزمون

3 Jun 2018

نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

کانون معلمان فارس در راستای عمل به رسالت خود که همانا کمک به فرهنگیان است بسته بسیار کامل و دقیق نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت را که متشکل از متن کامل کتاب طهارت روح , صد ها نمونه سوال , سوالات آزمون واقعی ( همزمان با شروع آزمون) و البته راهنمای نحوه طرح سوال برای هر یک از مراحل چهارگانه را با همکاری سایت ضمن خدمت فرهنگیان ایران به شما معرفی میکند.

سوالات مرحله چهارم

 

نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

مهمترین وجه تمایز این بسته دارا بودن یک متن حدودا 5 تا 10 صفحه ای برای هر مرحله میباشد که مهمترین بخش های محتوای آن مرحله را که احتمال طرح سوال دارند را برجسته کرده و البته راهنمای کلی در خصوص نحوه طرح سوال برای مراحل مختلف را ارائه کرده است.

دانلود منابع و سوالات هر 4 مرحله:

برای دانلود منابع و سوالات هر 4 مرحله ضمن خدمت فرهنگیان تربیت در پرتو عبادت در یک پکیج کلی روی دکمه زیر کلیک کنید . این بسته همه محتویات بسته های مرحله را را یکجا داراست.

سوالات آزمون اول ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

منابع آزمون و سوالات مرحله اول ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

تا کنون مرحله اول آزمون انجام شده و بصورت کامل سوالات آزمون واقعی انجام شده در 9 و 10 خرداد 1397 در دو نوبت صبح و عصر بصورت کامل در این بسته موجود میباشند . البته بیش از 120 نمونه سوال دیگر علاوه بر سوالات آزمون اصلی + متن صفحات 1 تا 78 کتاب طهارت روح و راهنمای کلی طرح سوالات از این صفحات کتاب در این بسته آورده شده اند.

برای خرید بسته کامل منابع + نمونه سوالات و سوالات آزمون اصلی مرحله اول از این دکمه استفاده کنید.

سوالات مرحله دوم ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

این بسته نمونه سوالات مرحله دوم ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت حاوی موارد زیر میباشد:

سوالات و منابع آزمون دوم ضمن خدمت پرتو عبادت

محتوای متنی از صفحه 78 تا 164 کتاب طهارت روح

محتوای آموزشی ویژه شامل 15 صفحه برای تشریح نحوه طرح سوال برای آزمون دوم

فایل شماره یک نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت مرحله 2 شامل 92 سوال با جواب

فایل شماره 2 نمونه سوالات پرتو عبادت آمون مرحله دوم با 65 سوال + جواب

فایل شماره 3 : شامل سوالات آزمون واقعی برگزار شده مرحله دوم ( این فایل در اولین ساعات شروع آزمون نوبت صبح و اولین ساعت شروع آزمون نوبت عصر مرحله دوم ) بصورت بروزرسانی به فایل اضافه خواهد شد . و برای کلیه خریداران این بسته بلافاصله و بصورت اتوماتیک در همان ساعات اولیه شروع زمان آزمون مرحله دوم ارسال خواهد شد.

دانلود بسته مرحله دوم

همچنین تا زمان شروع مرحله دوم اگر هر گونه بروزرسانی روی این بسته انجام شود قطعا به ایمیل همه کسانی که دانلود کرده اند ارسال خواهد شد.

نمونه سوالات مرحله سوم آزمون تربیت در پرتو عبادت + منبع + راهنمای طرح سوال

دانلود نمونه سوالات مرحله سوم آزمون تربیت در پرتو عبادت

حاوی 160 نمونه سوال مرحله سوم آزمون پرتو عبادت

منبع آموزشی ( از صفحه 164 تا 244  کتاب طهارت روح

یک فایل ویژه مرحله سوم که نحوه طرح سوال برای این مرحله را بررسی کرده و بخش های مهم محتوای آموزشی را برای مطالعه دقیق تر بیان میکند

سوالات آزمون واقعی مرحله سوم تربیت در پرتو عبادت به محض شروع ( نوبت صبح - نوبت عصر) در یکساعت اول به این بسته اضافه شده و در همان لحظه بصورت اتوماتیک برای خریداران این بسته ایمیل خواهد شد . ( نوبت صبح و عصر جداگانه بروز خواهند شد)

بسته کامل سوالات + منابع + نمونه سوال مرحله چهارم ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

این فایل حاوی 185 نمونه سوال برای مرحله چهارم ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت میباشد.

ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت : سوالات و منابع مرحله چهارم

همچنین حاوی منبع آموزشی از صفحه 244 تا انتهای کتاب طهارت روح میباشد .

یک فایل ویژه سایت ضمن خدمت فرهنگیان ایران هم در این بسته وجود دارد که بخش های مهم محتوای آموزشی را که احتمال طرح سوال بسیار بالایی دارند را مورد تاکید قرار داده و نحوه طرح سوال برای این مرحله را تفسیر میکند ( بر اساس نتایج بررسی سوالات 3 مرحله قبلی و تجربه نیروهای ما که تقریبا در همه دوره های ضمن خدمت مشارکت فعالی تا کنون داشته اند)

سوالات مرحله چهارم

نمونه آماده مستندات, فرم ها و برنامه های ستاد پروژه مهر مدارس

1 Jun 2018

پروژه مهر

در مسیر آماده سازی برای بازگشایی باشکوه مدارس ما در کنارتان هستیم.  تمام فعالیت هایی که در یک آموزشگاه، یا حتی ادارات به منظور هر چه باشکوه تر برگزار شدن  بازگشانی مدارس از قبیل زیبا سازی فضاهای آموزشی، آماده نمودن آموزشگاه و مدارس برای آغاز سال تحصیلی و برگزاری جشن درخور دانش آموزان می باشد  پروژه مهر نام دارد. 

پروژه مهر

به منظور هر چه مطلوب برگزار شدن موارد فوق و آغاز سال تحصیلی و آماده نمودن مدارس، هر ساله، بسته به مناطق و مدارس آموزش و پرورش، این پروژه از سوی روسای ادارات و وزارت آموزش و پرورش کلید خورده و در مدارس شکلیت اجرا می گیرد.

به همین منظور در سطح ادارات و مدارس ستادی تحت عنوان ستاد پرورژه مهر تشکیل می گردد تا این پروژه به نحو احسن مدیریت شده و اجرایی گردد.

 

پکیج های کامل برای سالتحصیلی 97-98

با ورود به لینک زیر پکیج های پروژه مهر 1397-98  را مشاهده و دانلود کنید.:

 

ستاد پروژه مهر

معمولا در سطح مدارس مدیریت آموزشگاه باتفاق معاونین آموزشی و پرورشی و نماینده انجمن اولیا و مربیان اعضای اصلی این پروژه مهر را شکل داده و ستاد مربوط را رسما یا غیر رسمی تشکیل می دهند و جهت اچرای بهتر و مطلوبتر پروژه مهر، از سایر عوامل من جمله نمایندگان اولیا و معلمان، خدمتگزارن مدارس و سایر اعضای انجمن و حتی در حالتی بهتر از نمایندگان محلی و دانش آموزان هم می توان در این ستاد استفاده کرد. جهت رسمیت این ستاد می توان در مدارس نسبت به صدور ابلاغ جهت اعضا اقدام نمود و وظیفه هر عضو را با حیطه مسئولیت و زمان اجرا اعلام نمود تا کارهای آماده سازی مدرسه و انجام بهتر پروژه به بهترین وجه ممکن صورت گیرد. معمولا مدیر آموزشگاه ریاست این ستاد را به عهده دارد. و سایر اعضا درخور توان، تلاش خویش را مصروف این پروژه می نمایند و فعالیت های پروژه مهر جهت آماده سازی مدارس برای بازگشایی می توان موارد ذیل را در مدارس اجرا نمود

انتخاب اعضاء ستاد

1 - در بدو امر انتخاب اعضا و تشکیل ستاد و مشخص نمودن وظایف هر فرد با توجه به زمان باقی مانده تا روز شکوفه ها. بدیهی است هر چه این زمان کمتر باشد وظایف اعضا با توجه به مدت، مهمتر و حتی سخت تر و فشرده تر می گردد. صدور ابلاغ جهت اعضا در مسئولیت پذیری افراد نقشی بس شگرف داشته و عرق مسئولیت پذیری را در آنان بیشتر از پیش در افراد، نمایان خواهد ساخت.

2 - برنامه ریزی کارهایی که بایستی انجام شود و لیست نمودن این کارها. 

پیشنهاد ما این است وقتی توسط اعضا، کارهایی که بایستی انجام گردد مشخص شد بصورت کاملا داوطلبانه و انتخابی، خود اعضا از میان لیست کارهای وظایفی را جهت اجرا انتخاب نموده و حتی الامکان از اجبار نمودن کارها برای افراد خاص اجتناب نمود تا بازده بیشتری را شاهد باشیم.

3 -   توجه به مسائل بهداشتی آموزشگاه

الف ) توجه به سرویس های بهداشتی

ب ) نظافت محیط آموزشگاه

ج ) نظافت کلاسها و ساختمان آموزشی

د ) زیبا سازی محیط بیرونی آموزشگاه از بعد بهداشتی

ه ) نظافت و بهداشت دیوراها و سالن آموزشگاه و سایر امکنه

مسلما منظور از مسائل بهداشتی، نظافت صرف نبوده و برطرف نمودن مشکلات مربوطه هم جزوی لاینفک از مسائل بهداشتی آموزشگاه می باشد به عنوان مثال باررسی و چک نمودن چاه های آب و فاضلات آمورشگاه و یا لوله کشی سرویسهای بهداشتی یا آماده سازی صابون مایع جهت دستشویی دانش آموزان هم جزئی از این مسائل بهداشتی می باشد.

4 - زیبا سازی آموزشگاه 

این زیبا سازی می تواند شامل کارهای زیر باشد:

الف ) توجه به رنگ آمیزی کلیه قسمتهایی که لازم است اعم از کلاس درس یا دفتر و یا حتی بوفه و توالت دانش آموزان 

ب ) توجه به شعارنویسی های در و دیوار مدرسه و سعی در بروز کردن این شعارها، نوشته جات و..... در صورت وجود بودجه یا امکانات موجود

ج ) توجه با تابلوی مدرسه، تابلوی کلاس ها، توجه به پرچم جمهوری اسلامی و نصب سایر پرچم هایی که نمادی از آیین های ملی و مذهبی کشورمان می باشد به عنوان مثال نصب پرچم هایی که نشانگر هفته دفاع مقدس می باشد

د ) توجه و اهتمام به نقش روانشناسانه اقدامات انجام شده پیشنهاد می گردد مثلا استفاده از رنگهای شاد، چیدمان روانشناسانه وسایل و … 

5 - بازدید وسایل سمعی و بصری

آماده سازی این وسایل مانند بلندگو، میکروفن، پخش صوت و نیز سایر وسایل سمعی و بصری جهت شروع سال حائز اهیمت بوده تکیه بر سالم بودن این وسایل در کنار عدم آزار و اذیت جهت همسایگان آموزشگاه و نیز استفاده از موسیقی و موزیک های ملی و مذهبی و حتی الامکان ملایم توصیه می گردد

6 - توجه به مسائل ورزشی مدرسه

نظارت بر وسایل ورزشی موجود و جایگزینی لوازم ورزشی کسری مانند توپ و...

توجه به تمام ورزش های که در مدرسه قابلیت انجام دارد

خط کشی میادین ورزشی، نصب میله ها و تور والیبال، بسکتبال، خرید یا تعمیر میزپینگ پنگ، یا خرید راکت بدمینتون و.... همه و همه قسمتی از این توجه می باشد

تجهیز کلیه قسمت های مدرسه 

این تجهیز می تواند شامل کلاس دانش آموزان با تهیه و تعمیر میز و نیمکت دانش آموزان، میز و صندلی معلم، کمد معلم، نظارت بر تخته گجی، وایت برد یا تخته هوشمند و.... باشد 

یا حتی می تواند تهیه وسایل کمک آموزشی، آزمایشگاهی، رایانه و.....را شامل شود 

در بعد اداری هم وسایل و ملزومات اداری مانند ملزومات مصرفی دفتری می توان مد نظر قرار داد 

توجه به زنگ مدرسه، کپسول های آتش نشانی و... هم مهمند 

 توجه به فضای سبز مدرسه و درختان 

سایر مواردی که ستاد پروژه مهر مدارس باید با آنها اهتمام ورزد:

علاوه بر موارد فوق که بصورت تیتر وار عنوان شد ستاد پروژه مهر باید به موارد زیر هم توجه ویژه ای کند.

 آماده سازی کلاسی از نظر لیست دانش آموزان، برنامه کلاسی، مشخض نمودن معلم هر کلاس و اطلاع دهی به اولیا و دانش آموزن قبل از شروع سال 

آماده نمودن آموزشگاه های ابتدایی جهت روز شکوفه ها و انجام تمهیدات لازم 

دعوت از صاحبنظران، ادارات و خانواده محترم شهدا، جه برگزاری روز شکوفه ها و یا شروع سال تحصیلی 

12 - توجه به شروع سال همزمان با توجه به هفته دفاع مقدس و انجام امورات مربوط به این هفته 

13 - ایجاد تمهیدات لازم جهت توزیع کتابهای دانش آموزان، توجه به لباس فرم و سایر مسائل مبتلابه 

14 - توجه به نظرات اعضای ستاد و نظرات ابتکاری آنان و حتی الامکان اجرایی نمودن ابتکارات اعضا 

15 - توجه به لوزام التحریر دانش آموزان 

16 - توجه به فروشگاه مدرسه و تهیه و آماده سازی جهت استفاده دانش آموزان

17 - توجه به پذیرایی از همکاران، اولیا، و حتی دانش آموزان و سایر مراجعین از جمله خرید شیرینی، شکلات و قند و چای و …

18- توجه به برنامه هایی که بایستی در شروع سال اجرا گردد و استفاده از دانش آموزان قدیمی تر جهت اجرای برنامه های آغازین 

19 - تقسیم و مشخص نمودن شرح وظایف اعضا و کارکنان آموزشگاه جهت هفته اول شروع سال 

20 - توجه تقویم اجرایی آموزشی و حتی الامکان نصب این تقویم در محل دفتر آموزشگاه و یا زیر شیشه میز مدیر آموزشگاه 

21 - آماده سازی توزیع کارت های دانش آموزی 

22 - کلاس بندی دانش آموزان و سعی در اطلاع رسانی به موقع به اولیا

تقويم اجرايي پروژه مهر95 دبستان وقار

 

هفته چهارم شهریور

هفته سوم شهریور

هفته دوم شهریور

هفته اول شریور

هفته چهارم مرداد

هفته سوم مرداد

هفته دوم

مرداد

هفته اول

مرداد

عنوان فعاليت

رديف

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– تکمیل جدول زمانبندی و اولویت بندی فعالیت های پروژه ی مهر-برنامه ریزی مفید و تشکیل جلسات جهت هرچه بهتر اجرا نمودن پروژه مهر

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  ثبت نام قطعی و الکترونیکی دانش آموزان

2

 

 

 

 

 

   

 

 

دریافت پرونده ی تحصیلی دانش آموز و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و بررسی آن ها.

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– تهیه لیست امور عمرانی و تعمیرات مورد نیاز مدرسه با هماهنگی و تأیید انجمن اولیاء و ارائه آن در جلسه بعدی ستاد.

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صدور ابلاغ داخلی برای اعضای ستاد باز گشایی و

تقسیم وظایف

 

5

 

 

         

 

 

 

رنگ آمیزی دفتر مدرسه

6

 

         

 

 

 

 

تعمیر فضای کتابخانه

7

 

         

 

 

 

ساخت سکوی صبحگاه و دروازه استقبال

8

 

           

 

 

-تعویض شیشه های شکسته

9

 

           

 

 

نظافت عمومی مدرسه شستن کلاس ها ،فرش نمازخانه

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-تهیه و تنظیم تقویم اجرایی وبرنامه سالانه

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آماده سازی کلاس های مدرسه و نصب پرده

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

. تهیه و تنظیم برنامه هفتگی و توزیع بین دانش آموزان در روز اول مهر

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهسازی و زیبا سازی و شعار نویسی دیوارهای بیرون و داخل مدرسه و نصب زنگ با ملودی آرام

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعمیر لوله کشی صابون مایع و برق کشی جهت آبسردکن

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

پروژه مهر 97-98

با ورود به سایت و مرکز دانلود میتوانید پکیج های کامل نمونه های پروژه مهر 97-98 را مشاهده و دانلود نمایید.

همکاران گرامی از سراسر کشور میتوانید کاملترین و ابتکارانه ترین نمونه های پروژه مهر 97 را از وبسایت آذز مهرمرجع تخصصی پروژه مهر دانلود کنید. این سایت یکی از زیر مجموعه های گروه پژوهشی بانک فایل معلمان بوده که بصورت تخصصی برای انتشار نمونه فایل های پروژه مهر 97-98 و مقالات پاسخ به پرسش مهر 97 رئیس جمهوری فعالیت میکند دریافت کنید. لازم به توضیح است وبسایت آذر مهر یکی از زیر مجموعه های بانک فایل معلمان : گویا طرحمیباشد که سعی دارد برای ارتباط بهتر و مستمر تر با شما اقدام به انتشار و بارگذاری فایل های پروژه مهر کند.

پروژه مهر

نمونه سوالات و منابع آزمون ضمن خدمت فرهنگیان

27 May 2018

منابع و سوالات ضمن خدمت فرهنگیان و معلمان

سوالات مرحله چهارم

 

 

دانلود سوالات ضمن خدمت بهداشت روانی

ضمن خدمت بهداشت روانی دوره ضمن خدمت بهداشت روان با کد ۹۵۰۰۵۱۱۸ ( ۱۰ ساعته ) در ماه مبارک رمضان
سوالات و منابع دوره ضمن خدمت پرتو عبادت

نمونه سوالات دوره ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت دوره شغلی تخصصی ۲۴ ساعت ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت با کد ۹۹۵۰۶۲۱۷

سوالات و منابع دوره ضمن خدمت انتصاب مدیران

منابع و نمونه سوالات ضمن خدمت انتصاب مدیران مدارس

سوالات ضمن خدمت انتصاب مدیران سایت تخصصی ضمن خدمت فرهنگیان کاملترین مجموعه منابع آموزشی و نمونه سوالات ضمن خدمت انتصاب
سوالات و منابع ضمن خدمت مدیریت بحران - مدرسه آماده

سوالات دوره ضمن خدمت مدرسه آماده

ضمن خدمت مدرسه آماده بسته ویژه ای را حاوی بارم بندی , سوالات آزمون واقعی ۳۱ اردیبهشت و نمونه سوالات
جزوه آموزشی کامل و نمونه سوالات ضمن خدمت مهارت های نوشتن

جزوه آموزشی کامل و نمونه سوالات ضمن خدمت مهارت های نوشتن

نمونه سوالات ضمن خدمت مهارت های نوشتن سایت ضمن خدمت فرهنگیان ایران جزوه کامل  منابع آموزشی به همراه دانلود نمونه

مجموعه نمونه سوالات ضمن خدمت دفاع مقدس

نمونه سوالات ضمن خدمت دفاع مقدس بسته سوالات ضمن خدمت دفاع مقدس استان همدان و سایر استانها را همینک میتوانید

منابع آموزشی برنامه ریزی توسعه فردی

نمونه سوالات ضمن خدمت توسعه فردی سایت ضمن خدمت فرهنگیان ایران برای متقاضیان شرکت در این دوره یک بسته بسیار
ضمن خدمت آمادگی دفاعی

سوالات دوره ضمن خدمت آمادگی دفاعی پایه دهم 

ضمن خدمت آمادگی دفاعی هم اکنون میتوانید مجموعه کامل سوالات آمادگی دفاعی پایه دهم ( منابع آموزشی + سوالات تستی
سوالات و منابع ضمن آینده پژوهی

منابع و سوالات تستی و تشریحی ضمن خدمت آینده پژوهی

سوالات دوره ضمن خدمت آینده پژوهی کاملترین بسته منابع آموزشی و نمونه سوالات دوره ضمن خدمت آینده پژوهی  را میتوانید هم اکنون
نمونه سوالات ضمن خدمت یادگیری معکوس

نمونه سوالات و محتوای آموزشی ضمن خدمت یادگیری معکوس

سوالات ضمن خدمت یادگیری معکوس محتوای متنی دوره به همراه نمونه سوالات ضمن خدمت یادگیری معکوس ویژه کردستان : آماده
نمونه سوالات ضمن خدمت اخلاق حرفه ای

نمونه سوالات و منابع آموزشی آزمون ضمن خدمت اخلاق حرفه ای

ضمن خدمت اخلاق حرفه ای تیم پشتیبانی و تهیه منابع و سوالات آزمونهای ضمن خدمت ما یک بسته بسیار کامل
ضمن خدمت درس ملی

سوالات و منابع آموزشی ضمن خدمت آشنایی معلمان با برنامه درس ملی برای دبیران ریاضی متوسطه دوم

نمونه سوالات ضمن خدمت درس ملی یک مجموعه کامل شامل ۱۵۰ نمونه سوال ضمن خدمت درس ملی و منابع آموزشی
ضمن خدمت احراز صلاحیت مدیران - انتخاب مدیران

منابع آزمون و سوالات احراز صلاحیت حرفه ای و انتخاب مدیران

ضمن خدمت صلاحیت های حرفه ای مدیران بسته کامل محتوای آموزشی آزمون ضمن خدمت احراز صلاحیت حرفه ای مدیران و نمونه
سوالات و منابع ضمن خدمت تفکر انتقادی

منابع آموزشی و سوالات آزمون ضمن خدمت تفکر انتقادی

سوالات ضمن خدمت تفکر انتقادی قابل توجه شرکت کنندگان در دوره مجازی تفکر انتقادی : سایت ضمن خدمت فرهنگیان ایران
سوالات پرتکرار در تمامی دوره ها

۵۰۰ سوال پرتکرار در تمامی دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

سوالات پرتکرار ضمن خدمت فرهنگیان تیم تخصصی سایت ضمن خدمت فرهنگیان ایران بعد از بررسی دقیق و آماری سوالات تمامی
نمونه سوالات ضمن خدمت سند تحول بنیادین + منابع آموزشی آزمون

محتوای آموزشی و سوالات ضمن خدمت سند تحول بنیادین

سوالات ضمن خدمت سند تحول بنیادین به واسطه تلاش همکاران ما در بخش تامین محتوا پکیج کاملی برای منابع آموزشی
سوالات و منابع آموزشی دوره ضمن خدمت فرهنگیان دولت الکترونیک

مجموعه کامل نمونه سوالات دوره ضمن خدمت فرهنگیان دولت الکترونیک

نمونه سوالات ضمن خدمت فرهنگیان دولت الکترونیک کاملترین پکیج نمونه سوالات ضمن خدمت فرهنگیان دولت الکترونیک + محتوای دوره را که
سایت ضمن خدمت فرهنگیان

سوالات دوره ضمن خدمت فعالیت های اردویی

این پکیج شامل سوالات آزمون های اول و دوم فعالیت های اردویی میباشد.
سایت ضمن خدمت فرهنگیان

سوالات دوره اسکلت سازی

هم اکنون میتوانید پکیج کامل سوالات دوره ضمن خدمت اسکلت سازی را دانلود کنید. این پکیج کامل بوده و شامال
سایت ضمن خدمت فرهنگیان

سوالات دوره ضمن خدمت اعتیاد

این پکیج شامل ۵۲ سوال دوره ضمن خدمت اعتیاد به همراه جواب میباشد هم اکنون میتوانید این پکیج سوالات دوره
نمونه سوالات دوره هوشمند سازی مدارس

سوالات آزمون ضمن خدمت هوشمند سازی مدارس

منابع و سوالات هوشمند سازی مدارس سوالات هوشمند سازی نمونه سوالات هوشمند سازی دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت هوشمند سازی
نمونه سوالات ضمن خدمت فرهنگیان

دانلود نمونه سوالات و منابع ضمن خدمت هدایت تحصیلی

نمونه سوالات ضمن خدمت هدایت تحصیلی دانلود سوالات و منابع دوره ضمن خدمت الکترونیکی هدایت تحصیلی ضمن خدمت هدایت تحصیلی
نمونه سوالات ضمن خدمت فرهنگیان

نمونه سوال دوره راهیان نور

نمونه سوالات ضمن خدمت فرهنگیان راهیان نور دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت راهیان نور pdf : آزمون ضمن خدمت راهیان
نمونه سوالات ضمن خدمت فرهنگیان

نمونه سوالات ضمن خدمت پدافند غیر عامل

نمونه سوالات پدافند غیر عامل نمونه سوالات ضمن خدمت پدافند غیر عامل تعداد سوالات ۷۷ عدد بصورت پی دی اف
نمونه سوالات ضمن خدمت فرهنگیان

سوالات دوره ضمن خدمت مدیریت ابزار و اطلاعات سازمانی

سوالات ضمن خدمت فرهنگیان – دوره مدیریت ابزار و اطلاعات سازمانی دانلود سوالات ضمن خدمت مدیریت ابزار و اطلاعات سازمانی
نمونه سوالات دوره ضمن خدمت فرهنگیان - اقتصاد مقاومتی

سوالات ضمن خدمت فرهنگیان – اقتصاد مقاومتی + جواب

سوالات کلی دوره ضمن خدمت فرهنگیان – اقتصاد مقاومتی به همراه جواب
نمونه سوالات ضمن خدمت فرهنگیان - شمیم دانش

نمونه سوالات شمیم دانش

نمونه سوالات ضمن خدمت شمیم دانش این نمونه سوالات در رابطه با دوره (آموزه ها و معارف قرآنی (شمیم دانش))

نمونه سوالات : استخدامی آموزش و پرورش و ضمن خدمت معلمان

9 Apr 2018

نمونه سوالات آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش به تفکیک رشته و عنوان استخدامی

مطمئن باشید ما کاملترین مجموعه نمونه سوالات آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش تا قبل از سال 97 را برای شما تهیه کرده و در دسترس شما متقاضیان عزیز از سراسر کشور قرار داده ایم . پیشاپیش امیدواریم این نمونه سوالات بتوانند به شما کمک کنند تا برنامه ریزی بهتری برای مطالعه و انشالله موفقیت در آزمون علمی و مراحل گزینشی داشته باشید.

 

111

نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش : کارشناس امور حقوقی

نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش کارشناس امور حقوقی - این  بسته نمونه سوالات عمومی و تخصصی کارشناس امور حقوق استخدام آموزش و پرورش شامل موارد زیر میباشند . : ۱- سوالات عمومی و تخصصی  شامل عین دفترچه سوالات سال ۸۹ در بخش تخصصی و سالهای ۸۴ و ۸۶ و 

سوالات ضمن خدمت

سوالات دوره های پیشین انجام شده و جدید ترین نمونه سوالات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در سال 1397 را به لحظه برای دانلود معلمان , مدیران , مربیان و کلیه همکاران گرامی در سایت منتشر میکنیم تا انشالله از این طریق بتوانیم کمک کنیم همکاران گرامی با آمادگی بسیار مطلوب تری در این دوره ها مشارکت کرده و نتایج مطلوب را کسب کنند. همچنین اخبار دوره های جدید و پیش روی آزمون های ضمن خدمت را میتوانید در سایت ما مشاهده کنید.

همکاران گرامی از همه استانها میتوانند نمونه سوالاتشان را با ایمیل info-@-sch1.ir  برای ما ارسال کنند تا بنام خودشان در سایت منتشر شده و در دسترس سایر همکاران قرار گیرد.

سوالات ضمن خدمت فرهنگیان

نمونه سوالات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان , شمیم دانش , دولتی الکترونیک , مواد مخدر , پدافند غیر عامل, هوشمند سازی مدارس , فعالیت های اردویی و همه دوره ها را براحتی میتوانید در بازه رمانی کمتر از یک دقیقه از سایت ضمن خدمت فرهنگیان و معلمان دانلود کنید . شما به دذنبال سوال ضمن خدمت کدام دوره هستید ؟ در چه دوره ای تمایل دارید ثبت نام کنید .؟ پاسخ همه سوالات شما نزد ماست.

کانون معلمان فارس

17 Mar 2018

کانون معلمان فارس

کانون معلمان فارس یک گروه تخصصی ارائه دهنده فایل های پژوهشی و آموزشی ویژه معلمان میباشد که با اهداف بزرگی چون کمک به ارتقا سطح آموزش و بهبود کیفیت و کارایی نظام آموزشی کشور و البته کمک به دانش آموزان و معلمان عزیز در جهت صرفه جویی در زمان با مشاهده نمونه های انجام شده در سراسر کشور فعالیت میکنیم .

امیدواریم فعالیت های کانون معلمان فارس برای همکاران عزیز فرهنگی از سراسر کشور مورد قبول بوده و موجبات رضایت مندی شما را فراهم آورد.

فعالیت های کانون

مهمترین گروه فایل هایی که کانون معلمان فارس و بانک فایل معلمان ارائه میدهند عبارتند از :

اقدام پژوهی معلمان

گزارش تخصصی سرپرست , مربی و معاونان مدارس

گزارش تخصصی معلمان , دبیران, مدیران

درس پژوهی

جشنواره جابر بن حیان

طرح کرامت

برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس

پاسخ به پرسش مهر

نمونه سوالات ضمن خدمت

نمونه سوال ابتدایی

نمونه سوال راهنمایی

گام به گام دروس

طراحی اموزشی و الگوی برتر تدریس

طرح جابربن حیان

تجارب برتر تربیتی

گزارش تخصصی

تحلیل محتوای کتب درسی

تجارب سنجش و ارزشیابی

طرح جابر

پژوهش روایی

شهید پژوهی

زندگی پژوهی

معماری نوین تدریس

طرح درس

طرح تدبیر

طرح تعالی

طرح کرامت ابتدایی

اقدام پژوهی معلم و آموزگار ابتدایی + صد ها نمونه فایل مناسب از پایه اول تا ششم

4 Mar 2018

اقدام پژوهی

در سیستم آموزشی کشور چند طرح بخوبی جایگاهشان را پیدا کرده اند . اقدام پژوهی یکی از موثر ترین طرح هایی میباشد که تا کنون در آموزش و پرورش کشور به شکل مدون و نظام مند به اجرا در آمده است . مجموعه بانک فایل معلمان هم سعی کرده است با تدوین و بارگذاری بیش از 1500 نمونه فایل اقدام پژوهی معلم ابتدایی در سایت خود کمک کند فرهنگیان و دانش آموزان عزیز به راحتر ترین شکل ممکن به این این فایل ها دسترسی یافته و آنها را دانلود کنند.

اقدام پژوهی | اقدام پژوهی معلمان ابتدایی

هر آنچه نیاز دارید را در سایت ما خواهید یافت . ما یک گروه پژوهشی هستیم که بصورت تخصصی فایل های مورد نیاز معلمان , مدیران , آموزگاران , معاونان مدارس , مشاوران , هنر آموزان و .. را تهیه میکنیم و در بستر آنلاین آنها را به دست متقاضیان در سراسر کشور میرسانیم.

اقدام پژوهی با موضوع افزایش سرعت یادگیری دانش آموز

اقدام پژوهی یادگیری پیرامون مقوله افزایش دادن سرعت یادگیری دانش آموزانم در تفریق فرآیندی با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵صفحه

اقدام پژوهی یادگیری پیرامون مقوله افزایش دادن سرعت یادگیری دانش آموزانم در تفریق فرآیندی

مطالبی که در اقدام پژوهی یادگیری موجود است عبارت است از :

نام اقدام پژوهی پیرامون مقوله سرعت یادگیری

دیباچه مطلب پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

چکیده و مقدمه  موضوع پیرامون مقوله سرعت یادگیری

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

جمع آوری  داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله سرعت یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های نوین موقتی دررابطه با  سرعت یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله سرعت یادگیری

 اقدام پژوهی معلم ابتدایی در مورد ریاضی

اینکه اقدام پژوهی معلم ابتدایی در درس ریاضی خیلی اهمیت دارد تقریبا بر کسی پوشیده نیست . تنوع روش‌های تدریس و نوع فعالیت‌های متناسب با هدف هر درس، در ایجاد علاقه­مندی دانش آموزان به انجام فعالیت­های ریاضی تأثیر بسزایی دارد. همان طور­که در اجرای راه کارها اشاره شد، هریک از پژوهشگران، راه کارهایی را جهت رسیدن به هدف مورد نظر اجرا کرده بودند و به نتایج مطلوبی دست یافته بودند. هم چون آقایی(۱۳۸۸) در پژوهش خود به این نتیجه رسیده بود که توجه به تفاوت‌های فردی و استفاده از تمامی امکانات موجود، در حل مشکلات دانش­آموزان مؤثر می­باشد، من نیز پس از اجرای طرح، به این نتیجه دست یافتم که برای ارائه­ی تکالیف و فعالیت‌های عملکردی به دانش‌آموزان، علاوه بر توجه به تفاوت‌های فردی، در نظر گرفتن نیازها و علایق آنان نیز، تأثیر زیادی در علاقه­مند نمودن فراگیران به درس ریاضی و انجام فعالیت­های آن دارد. هم چنین به این نتیجه دست یافتم که تقویت حافظه دیداری و شنیداری، و پرورش دقت و توجه دانش آموزان، در قالب بازی های هدفدار، تأثیر بسزایی در افزایش علاقه مندی آنان به انجام فعالیت های عملکردی درس ریاضی دارد.

اضطراب ریاضی و شرایط دلهره آور کلاس و امتحان ریاضی طبعاً موجب اختلال نظم و انسجام فکری و مختل شدن فرآیند پردازش اطلاعات و نقش مؤثر حافظه در دانش آموز می شود تا جایی که وی گاه بدیهیات و مسائل ابتدایی را نیز به یاد نمی آورد. به علاوه به نظر می رسد ، که فرد با اضطراب ریاضی بالا کمتر قادرند تا از حافظه ۷ فعال یا ظرفیت محاسبه مرکزی خود که پردازش قطعه خبری واطلاعاتی را در هر لحظه برعهده دارد ، به نحو مطلوبی بهره گیری کند.

در واقع به جای اندیشه های سازمان یافته و مربوط افکار مزاحم و نامربوط ناشی از نگرانی ها و اضطراب ها ، بخش مهمی از ظرفیت عقلانی و توانایی پردازش اطلاعات را تحت تأثیر قرار می دهند وموجبات نقصان بازدهی و ضعف عملکرد علمی را فراهم می آورند. در بررسی ارتباط بین سبک های شناختی و اضطراب هر چند کار چندانی انجام نشده است ، ولی هادفیلد ، معتقد است که اضطراب بالاتر در میان افراد میدان وابسته ، بیشتر اتفاق می افتد تا در میان گروه هایی با سبک شناختی میدان ناوابسته . در عین حال مطالعات زیادی لازم است تا بررسی شود که چگونه اضطراب ریاضی با سبک های شناختی افراد و نیز فرایند های پردازش اطلاعات علمی و استفاده از ظرفیت های عقلانی آنان در تعامل قرار می گیرد.

عواملی که معلم ابتدایی در اقدام پژوهی رعایت کند؟

معلم ابتدایی در روند تدوین اقدام پژوهی باید چه عواملی را در نظر بگیرد؟

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله سرعت یادگیری

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله سرعت یادگیری

کسب نتایج  پیرامون مقوله سرعت یادگیری

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله سرعت یادگیری

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله سرعت یادگیری

۱ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.

۲ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علي‌اكبر جعفري ـ علي‌اضغر دانش‌فر.

۳ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.

۴ـ هاوسون وب ويلسون (۱۹۸۶) رياضيات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.

۵ـ مقاله نقدي بر روش‌هاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۶ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۷ـ مجموعه مقالات دومين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، كرمانشاه.

۸ـ مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، مشهد.

۹ـ رحماني، مهدي، اهداف آموزش رياضي چيست؟

۱۰ـ تبريزي، غلارضا، ناتواني در يادگيري رياضي دانش‌آموزان

۱۱ـ قديري، هراتي، آزمايشگاه رياضي.

برای دانلود اقدام پژوهی معلم مدارس دوره ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

اقدام پژوهی آموزگار دبستان

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پیرامون مقوله اقدام پژوهی آموزگار دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در پایه دوم را برطرف نمایم با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸صفحه

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پیرامون مقوله مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در پایه دوم را برطرف نمایم

تیم تخصصی گویا طرح پژوهش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی یادگیری می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود..در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان را تایید و مبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالب موجود در یکی از نمونه فایل های آموزگاران ابتدایی

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان موجود است عبارت است از :

نام اقدام پژوهی پیرامون مقوله یادگیری

دیباچه مطلب پیرامون مقوله  یادگیری

چکیده و مقدمه  موضوع پیرامون مقوله یادگیری

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  یادگیری

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  یادگیری

جمع آوری  داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  یادگیری

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های نوین موقتی دررابطه با  یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله یادگیری

ریتم کلی نگارش اقدام پژوهی معلمان

برای اینکه علت دقیق عدم تمرکز ( م د) مشخص شود با او مصاحبه کردم و از او خواستم از بین عواملی که باعث عدم تمرکز می شوند مواردی که بیشتر در او این مشکل را به وجود آورده است مشخص کند.

با هم عوامل را بررسی کردیم.از عوامل محیطی هیچ کدام موثر نبود چون شرایط محیطی در این مدرسه برای دانش آموزان کاملا مساعد است..

سعی شد یکی از معلمان آموزشگاه استثنایی در طول هفته یک بار برای تعلیم و تربیت ولی تشریف بیاورد.

در مورد روشهای تدریس ،چون من از روشهای فعال استفاده می کنم و تمام واحدهای کتاب را به صورت تصاویر جذاب استفاده کردم،و دانش آموزان به صورت گروهی و شرکت در پرسش و پاسخ و بحثهای گروهی فعال هستند به نظرم مشکل خاصی در این مورد نباشد که ( م د) نیز این مطلب را تایید کرد.

در مورد کتاب می گوید :به آن علاقه ای ندارم و چون فکر می کنم برای من سخت است و یاد نمی گیرم باعث اضطراب من میشود.در مورد معلم هم چون ( م د) به من علاقه مند است در این مورد هم مشکل خاصی نیست. در مورد عوامل مربوط به دانش آموز داشتن اضطراب و بی علاقگی را نام می برد..بعد از اینکه عوامل به وجودآورنده عدم تمرکز در ( م د) تقریبا مشخص شد حالا باید به فکر راهکارهای مناسب برای ازبین بردن این عوامل باشم.ابتدا پرسشنامه ای تهیه کردم و از ( م د) خواستم بادقت به آن پاسخ دهد.که متن پرسشنامه و پاسخهای ( م د) در ادامه آورده شده است.

شروع نگارش

۱-قبل از شروع مطالعه به چه نکاتی می پردازد؟آیا در ذهن خود سئوال طرح می کند؟به مرور نکات گذشته می پردازد؟  به مرور نکات گذشته می پردازم.

۲-قبل از شروع مطالعه،تخمین صحیحی نسبت به زمان مطالعه خود دارد؟ خیر

۳-حس و حال او نسبت به شروع مطالعه چگونه است؟ خیلی مشتاق و علاقه مند نیستم.

۴-آیا توجه او به زمان های شروع مطالعه،دقیق است؟در لحظه شروع می کند یا در ساعت های مشخص؟

خیر ، ساعت مشخصی ندارد.

۵-طبق برنامه قبلی درس می خواند؟با درس خاصی که علاقه دارد شروع می کند؟  خیر، با درس خاصی که علاقه دارم شروع می کنم.

۶-روشهای تند خوانی را می داند؟با چشم مطالعه می کند؟ خیر ، زمزمه می کنم.

۷-معیاری برای میزان سرعت خواندن مطالعه خود دارد؟ خیر

اقدام پژوهی معلم ابتدایی با موضوع ترغیب دانش آموزان به داشتن دستخط زیبا

اقدام پژوهی معلم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموز را به خط زیبا و نوشتن مشق ترغیب کنم

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم ابتدایی موجود است عبارت است از :

نام اقدام پژوهی پیرامون مقوله  چگونه توانستم با افزایش آگاهی دانش آموزان در زمینه فضای مجازی،میزان آسیبهای ناشی از سوء استفاده از آنرا کاهش دهم؟

این فایل اقدام پژوهی معلمان ابتدایی در فرمت برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱صفحه تهیه شده است و میتوانید این فایل را همراه صدها فایل دیگر در لینک زیر مشاهده کرده و دانلود کنید.

دانلود فایل اقدام پژوهی معلمان با موضوع فضای مجازی

فضای مجازی و نحوه برخورد با آن یکی از مهمترین مساعلی است که معلمان و خانواده ها درباره آن دغدغه دارند تا دانش آموزان به نحو موثر و کنترل شده ای با این فضا در ارتباط باشند . از همین روست که نگارش فایل اقدام پژوهی معلمان با موضوع فضای مجازی را در دستور کار رقرا دادیم و چندین نمونه از آن را آماده دانلود کرده ایم . در ادامه به بخشی از محتوای یکی از فایل های اقدام پژوهی معلمان ابتدایی با موضوع فضای مجازی آشنا میشوید.

دیباچه مطلب پیرامون مقوله  فضای مجازی

چکیده و مقدمه  موضوع پیرامون مقوله فضای مجازی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  فضای مجازی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  فضای مجازی

جمع آوری  داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  فضای مجازی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله فضای مجازی

ارائه راه حل ها و راهکار های نوین موقتی دررابطه با  فضای مجازی

ارائه راه حل ها و راهکار های جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله فضای مجازی

با جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن، تبادل تجربه با همکاران طی تشکیل جلساتی مانند شورای معلمان و انجمن اولیاء ، جلسات مشاوره با دانش آموزان و جمع بندی مطالب بدست آمده برای حل مشکل، راههای مختلفی ارائه گردید که عبارتند از:

اقداماتی که به عهده والدین می باشد:

  • آگاهی کامل اولیاء از رایانه و فضای مجازی
  • آگاهی از راههای دستیابی اولیاء به سایت های فضای مجازیی استفاده شده از طریق History
  • جلوگیری از قرار دادن هر گونه رمز عبور یا قفل گذاری بروی فایل ها و قسمت های دستگاه
  • شناسایی دوستان رایانه ای و اطمینان از سالم بودن آنها
  • قرار دادن رایانه در مکان مناسب و در معرض دید والدین
  • کنترل بر زمان استفاده از رایانه مخصوصاً شب هنگام
  • استفاده از کارتهای فضای مجازیی فیلتر دار
  • کنترل نامحسوس و غیر مستقیم دانش آموز توسط والدین

اقداماتی که بر عهده مربیان و معلمان و مشاور می باشد:

–  برگزاری جلسات آموزشی و مشاوره برای والدین

–  آموزش نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی به دانش آموزان در کلاسهای فوق برنامه

–  ارائه دلایل روشن و کافی در مورد دلایل عدم بازدید از سایت های غیر اخلاقی برای دانش آموزان

–  شناسایی محدوده دوستی و روابط در دنیای مجازی

–  معرفی سایت های مفید برای استفاده نوجوانان

–  معرفی موتورهای جستجوی مناسب در فضای مجازی

انتخاب راه حل ها در اقدام پژوهی بر اساس اولویت اهمیت اجرا:

اقدام پژوه با توجه به یافته های بدست آمده و تحلیل وضعیت موجود، پیشنهادات و راه حل های ارائه شده را با قضاوت ارزشی سنجیده و با توجه به امکان اجرا و اهمیت اجرای آنها، راه حل ها را به ترتیب زیر بر می گزیند.

۱- آموزش و آگاهی والدین، آموختن نحوۀ برخورد صحیح والدین در مواردی که خطایی از فرزند آنان در استفاده از فضای مجازی سر می زند.

۲- فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب برای مواجهه با موقعیت های خاص در دنیای مجازی برای دانش آموزان

۳- هدایت درست و قرار دادن اصولی دانش آموزان در مسیر استفاده از تکنولوژی و ارتباطات جدید توسط معلمان

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  فضای مجازی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله فضای مجازی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله فضای مجازی

کسب نتایج  پیرامون مقوله فضای مجازی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله فضای مجازی