ارائه موضوع و انجام طرح جابر طراحی و ساخت بصورت سفارشی + دانلود

طرح جابر طراحی و ساخت

گویا طرح با همکاری بانک فایل معلمان ایران اقدام به قبول سفارش , ارائه موضوع  طرح جابر طراحی و ساخت , دانلود پروژه های آماده و انجام پروژه جابر طراحی و ساخت بصورت صفر تا صد بصورت سفارشی میکند . بدین منظور جهت ثبت سفارش انجام پروژه طرح جابربن حیان در بخش طراحی ساخت و انتخاب موضوع از طریق تلگرام یا واتس آپ به شماره 09332978858 پیام داده و مراحل ثبت سفارش , انتخاب موضوع و دریافت را پیگیری نمایید.

همچنین اگر شما خودتان موضوعی در نظر دارید هم با کارشناسان ما مطرح نمایید و در صورتی که قابلیت اجرا داشته باشد میتوانید آن را سفارش دهید

همچنین تعدادی از نمونه های کامل و قابل دانلود در گروه پروژه های تحقیقاتی طراحی و ساخت را میتوانید با کلیک روی دکمه زیر مشاهده و دانلود کنید.

مشاهده فایل های  دانلودی

مرکز دانلود گویا طرح

انجام طرح جابر

ما به دو روش امکان انجام طرح جابر طراحی و ساخت شما را داریم . 

روش اول : تهیه کلیه فایل های مورد نیاز پروژه شما اععم از کارنما و .. به همراه فایل و ویدئو راهنمای ساخت و مواد مورد نیاز و راهنمای تنظیم کارتو پلاست و ارسال بصورت فایل از طریق ایمیل , تلگرام یا واتس آپ

روش دوم : تهیه کلیه فایل های پروژه به همراه ساخت و تنظیم کارنما و ارسال از طریق پست

دانلود نمونه های آماده در بخش طراحی و ساخت

همچنین همکاران ما تعدادی پروژه در بخش طراحی و ساخت را بصورت کامل تهیه کرده اند که با کلیک روی دکمه زیر میتوانید طرح های آماده و کامل را بصورت فایل و با راهنمای ساخت دانلود نمایید.

جهت مشاهده تعدادی از پروژه های آماده طراحی و ساخت روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده نمونه های آماده دانلود در بخش طراحی و ساخت

مشاهده فایل های  دانلودی

مرکز دانلود گویا طرح

آموزش نحوه انجام پروژه جابربن حیان در بخش طراحی و ساخت و تنظیم کارتو پلاست

مقاله آموزش تهیه طرح جابر طراحی و ساخت

تحقیق زمینه ای:

بازگو کننده مطالبی است که دانش آموز در جریان تحقیق از منابع اطلاعاتی ( کتابخانه ، جستجوی اینترنتی و یا مصاحبه با افراد متخصص ) در ارتباط با موضوع خود پیدا کرده است.تحقیق زمینه ای جمع آوری اطلاعات در مورد طرح اولیه و نیاز اولیه است .همچنین در مورد نیاز مصرف کنندگان – محصولات مشابه – استانداردها و معیارهای موجود در مورد طرح می باشد.

مشخصات طرح:

شامل : شکل – اندازه – وزن – ظاهر – ویژگی های فیزیکی – عملکرد – کاربری – هزینه ی تولید – زمان – قیمت – استانداردها ی طرح –  محدودیت های طرح  و…

طراحی :(طرح های اولیه و نهایی)

در این بخش موارد زیر باید قید شود:

– طرح مقدماتی : طرح اولیه ای که پس از بررسی انواع مختلفی از طرح های ممکن طراحی شده است.

– طرح نهایی: طرحی است که پس از بررسی نقایص ، رفع آن ها ، بررسی نقاط مثبت طرح مقدماتی  و بهبود طرح های مقدماتی ، آماده می شود.

– فهرست مواد: در این قسمت مواد و وسایل لازم برای ساخت نمونه ی اولیه با ذکر دقیق اندازه و مقدار قید می شود.فرضا قطعه ای پلاستیکی در ابعاد (30*15*2)

– روش گام به گام: یعنی توصیف مراحل جهت ساخت نمونه اولیه به صورت قدم به قدم و مرحله به مرحله

ساخت:

یعنی آن چه مطابق انتظارات طرح و طرح های رسم شده و فهرست و تجهیزات و روش گام به گام ساخته می شود

آزمایش، داده ها و تحلیل:

در این قسمت آن چیزی که پس از ساخت نمونه اولیه و آزمایش آن مشاهده می شود  را ذکر می کنیم.در این قسمت باید ذکر شود که آیا انتظارات ما که در بخش مشخصات طرح آمده بود برآورده شد؟همچنین تمام مشاهدات خود در حین آزمایش نمونه اولیه باید توصیف و تشریح شود.(جهت اطمینان ،باید 2 یا 3 بار آزمایش انجام گیرد)

در صورت عدم برآورده شدن انتظارات باید طراحی مجدد صورت گیرد.

نتیجه گیری:

در این بخش موارد زیر ذکر می شود:

– داده ها چگونه ((آنچه را انتظار می رفت رخ دهد)) را  تایید می نماید؟

-اهمیت محصول

– مزیت ها

– ابتکار و سودمندی محصول

– بینش های جدید که پس از ابداع این محصول به دست آورده ایم.

– دانشی که از طراحی و ساخت محصول اختراع شده کسب نموده ایم.

– پیشنهادات قابل انجام جهت ارتقای محصول

-کمک محصول ابداع شده به افراد جهت فهم بهتر از پدیده های جهان

 

راهنمای برنامه ریزی پروژه علمی

*چیزهای مورد علاقه من:

1-      ……………………………………….. 2- ……………………………………………… 3- …………………………………………  4- ………………………………….

*چقدر وقت می توانم در هر هفته برای پروژه اختصاص دهم؟…………. ساعت

*چه زمینه علمی علاقه مرا بیشتر جلب می کند؟

 1-زیست شناسی(زندگی گیاهان و جانوران)

2-علوم فیزیکی

3-زمین شناسی

4-علوم فضایی

*چه نوع پروژه ای بیشتر مورد علاقه من است؟

– آزمایش(با استفاده از روش علمی)

– نمایش علمی

– مدل

– تحقیق

– جمع آوری

-ساخت و اختراع

* چه نوع مواد علمی یا وسایل علمی را دوست دارم یا با آن آشنایی دارم؟

*موضوع انتخابی من:

*موادی که دارم:

*موادی که باید تهیه نمایم یا خریداری کنم:

 *کمکی که برای این پروژه نیاز دارم:

هیچ——– مقداری ——— خیلی———

*این پروژه برای من چقدر مشکل است؟

خیلی مشکل——– کمی مشکل———- آسان———

*پرسش ها (مسائلی که باید درباره ی آن ها کاوشگری نمایم.)

الف).                 ب)                     ج)

*اجرای تحقیق و جمع آوری مطالب تحقیق زمینه ای:

مواد کمک آموزشی و مواد چاپی که باید پیدا کنم و مطالعه نمایم:

بازدید از مکانها مصاحبه با افراد مطلع سایت ها و وبلاگ ها کتاب ها و مجلات و روزنامه ها و مجلات
       
       
       
       
       
       

*جدول زمانی (6 هفته ای برای یک پروژه آزمایش)

تاریخ نمایشگاه علمی :………………………. تاریخ شروه به کار پروژه:

هفته اول

یک عنوان یا مسئله را برای پژوهش انتخاب می کنم.

یک دفترچه ی یادداشت برای خودم درست می کنم تا همه ی یادداشت ها و تحقیقات خودم را در طول پروژه در آن ثبت کنم.

تحقیقات اولیه را شروع  می کنم واز دانشمندان، تکنیسین ها ومسئولین دولتی کسب اطلاعات می کنم  در صورت لزوم مصاحبه هایی ترتیب می دهم.

 تحقیقات تکمیلی را شروع می کنم واز منابع مکتوب مانند:

کتاب ها ، مجلات ، و روزنامه ها ونشریات ومنابع الکترونیک مانند اینترنت ونرم افزارها کمک می گیرم.

هفته دوم

عنوان یا مسئله خود را در صورت لزوم تغییر می دهم.

در مورد چگونگی انجام پژوهش و یا آزممایشها از نظر روش و مواد مورد نیاز تصمیمات لازم را اتخاذ می کنم.

از روی اطلاعاتی که تا کنون جمع آوری کرده ام فرضیه ی خودم را شکل می دهم.

به تحقیقات خودم ادامه می دهم و از بهترین منابعی که پیدا می کنم استفاده می نمایم.

با متخصصین و کارشناسان برای کسب اطلاعات بیشتر مصاحبه می کنم.

هفته سوم

تحقیقات خود را تکمیل کرده و خلاصه ی مهمترین مطالب را برای نوشتن گزارش کتبی آماده می کنم.

انجام آزمایش علمی خود را شروع می کنم ومشاهدات خود را در دفترچه یادداشت ثبت می کنم.

جمع آوری و یا خرید مواد لازم برای تابلوی نمایش را شروع می کنم.

هفته چهارم

روی پیش نویس اولیه گزارش کتبی کار می کنم.

به ثبت مشاهدات خود از آزمایشات در دفترچه ی یادداشت ادامه می دهم.

نقشه ی مقدماتی تابلوی نمایشم را طرح ریزی می کنم.

هفته پنجم

پیش نویس دوم گزارش کتبی ام را می نویسم.

شروع به سوار کردن اجزاء تابلوی نمایش می کنم.

طراحی علائم ، برچسب ها ، نمودارها ، جدول ها و یا دیگر مواد دیداری را برای تابلوی نمایش شروع می کنم.

متن هایی را که روی تابلوی نمایش قرار خواهند گرفت را می نویسم و برای تعیین جا و چیدمان آنها روی تابلوی نمایش برنامه ریزی می کنم.

به ثبت مشاهدات خود از آزمایشات ادامه می دهم هر گونه عکسی که مورد نیازم باشد تهیه می کنم.

هفته ششم

آزمایش خود را تکمیل کرده  ومشاهدات خود را تجزیه وتحلیل می کنم و نتایج خود را به تفصیل می نویسم.  

نسخه ی نهایی گزارش کتبی خود را می نویسم و سپس آن را تایپ و ویرایش می کنم.

عکس ها را در صورت لزوم بزرگ می کنم.

توضیحات یا اطلاعات زمینه ای را تایپ می کنم و آنها را ر وی تابلوی نمایش نصب می کنم.

ساختار تابلوی نمایش خود را با اضافه کردن نمودارها ، جداول و دیگر مواد دیداری تکمیل می کنم.

قدم به قدم تا انجام یک پروژه آزمایش موفق :

*مساله ای که می خواهم درباره آن کاوشگری کنم:

*منابعی که نیاز دارم:

1-مواد کمک آموزشی و مواد چاپی:

2- مکانها:

3- مصاحبه هایی که باید انجام دهم:

*پرسش خاصی که می خواهم آزمایش کنم:

*آزمایش شامل این عناوین است:

*متغیر های آزمایش:

متغیرهای مستقل:

متغیرهای وابسته :

متغیرهای کنترل شده:

*آزمونها:

* زمان مورد نیاز:

*مواد آزمایش:

*مراحل آزمایش:

*ثبت داده ها و نتایج:

در هنگام آزمایش چه انجام داده ام؟

*نتایجی که از تکرار آزمایش به دست آوردم:

*نتایج نهایی آزمایش من:

*نمودار نتایج آزمایش من:

*جدول ثبت نتایج من:

*جمع بندی من از کل نتایج در چند جمله کوتاه:

*آیا فرضیه خود را اثبات کردم:

بلی                         خیر

* دلیل اثبات فرضیه یا رد فرضیه من:

کتاب های راهنمای پروژه علمی

1-   چگونه پژوهش کنیم . نشر دیباچه ، برگردان : هادی حری

2-  چگونه جشنواره علمی برگزار کنیم . نشر دیباچه ، برگردان رضا روحانی

3-  چگونه تحقیق و پژوهش کنیم . مریم متقی ،  انتشارات آوا متن

  4  -آموزش مصور انجام پروژه علمی با سی دی ،  مریم متقی ،  انتشارات آوا متن

  5-  جست و جوی منابع علمی در اینترنت ( 2-1) ،  مریم متقی ،  انتشارات آوا متن

  6-  کارگاه خلاقیت ( 2-1 ) مریم متقی ،  انتشارات آوا متن

  7-  راهنمای عملی پژوهش ( روش تحقیق ) ویژه دانش آموزان ، منوچهر فضلی خانی و دیگران ، تهران  ابو عطا    1385

8-  چگونه مانند یک دانشمند فکر کنیم . استفان کرامر ، انتشارات  مدرسه

9-کتاب کامل راهنمای پروژه علمی:برای معلمان و والدین دانش آموزان کلاسهای چهارم و پنجم ابتدایی آیزاک آسیموف، آنتونی فردریک، علیرضا توکلی صابری (مترجم)

گزارش کتبی پروژه طرح جابر طراحی و ساخت

گزارش کتبی طرح جابر طراحی و ساخت : اصطلاحات به کار رفته در حد دانش آموز باشد

در گام اول نیاز به دفترچه کارنما دارید،

در این دفترچه خلاصه کارهایی که برای اجرای طرح انجام داده اید با ذکر تاریخ درج می کنید.
دفترچه به گونه ای باشد نشان دهد حین انجام کار و به صورت روزانه آن را پر کرده اید،
خط خطی داشتن در این دفترچه اشکال ندارد.
در گام بعد باید گزارش کتبی از طرح جابر طراحی ساخت خود ارائه دهید که به شکل زیر محتوای آن را گرد آوری کنید.
•صفحه ی عنوان
•صفحه ی اول: فهرست مطالب
•صفحه ی دوم: تعریف نیاز
•صفحات سوم، چهارم،پنجم: تحقیق زمینه ای (می تواند 1 یا 2 یا 3 صفحه باشد.)
•صفحه ی ششم: مشخصات طرح
•صفحه ی هفتم وهشتم: طراحی و ساخت (روش و شرح طراحی و ساخت)
•صفحه ی نهم: آزمایش، ثبت، و تحلیل نتایج (جداول و نمودارها)
•صفحه ی دهم: در صورت لزوم، طراحی و ساخت مجدد (رفع اشکالات احتمالی)
•صفحه ی یازدهم: آزمایش و تحلیل داده های نمونه ی نهایی (جداول و نمودارها)
•صفحه ی دوازدهم: نتیجه گیری
•صفحه ی سیزدهم: کتابشناسی و سپاسگزاری
پروژه های طرح جابر طراحی و ساخت کلاس پنجم و ششم ابتدایی
ذکر سه منبع لازم است

دو منبع باید کتاب باشد، نحوه ارجاع دادن به کتاب ها به شکل زیر باشد:

  • به ترتیب حروف الفبا:
  • نویسنده/ ناشر/ سال انتشار
در گام پایانی یک تابلو سه دیواری در ابعاد 90*120 سانتی متر اجرا خواهید کرد.

* به علت مشکلاتی که در حمل و جابه جایی ممکن است پیش آید

در تابلو “بسم الله الرحمن الرحیم” درج نـــشود.

نمونه تابلو طرحی و ساخت طرح جابر

نکاتی که در تهیه تابلو نمایش و طرح ها باید رعایت کرد

* اندازه تابلو نمایش در حالت گشوده 90×120 می باشد و دارای سه دیواره می باشد که راه یافتگان استانی، ملزم به رعایت اندازه می باشند.

* نوشته های تابلو می تواند تایپ شده یا دست نویس باشد. اندازه دست نویس از خودکار درشت تر و یا می توان از ماژیک CD استفاده نمود.

* نوع فونت ملاک عمل نمی باشد. ولی اندازه نوشته ها مهم بوده و سه سایز دارد
1) عنوان تابلو باید درشت ترین نوشته تابلو باشد (اگر تایپ شود از خط تیتر یا … استفاده گردد) اندازه 70
2) سر تیتر: اندازه 40
3) متن: اگر تایپ شود B Nazanin، B Mitra یا B Zar استفاده گردد. اندازه 20-16

* نوشته ها باید خوانا، بدون خط خوردگی و بدون غلط املایی باشد.

* جنس تابلو در نمایشگاه مدرسه و ناحیه می تواند مقوای ضخیم (کارتن یخچال و بخاری) یا کارتن پلاست و یا مقوای معمولی باشد.

* از عکس و نمودار جهت توضیح بیشتر کار استفاده نمایید.

* ذکر موضوعات ریاضی فقط جهت مطالعه درج شده و در پروژه ها مورد استفاده قرار نگیرد.

ابعاد تابلو طرح جابر بن حیان

مشاهده فایل های  دانلودی

 

 موضوع برای طرح جابر طراحی و ساخت

موضوع پروژه های طرح جابر طراحی و ساخت کلاس پنجم و ششم ابتدایی و یا در ایر فرمت ها مانند فرمت تحقیقی , آزمایش و طراحی و ساخت

هر دانش آموزی که در جشنواره جابر شرکت میکند قطعا اهداف خواص خود را دارد و  به همین نسبت نمیتوان به همه دانش آموزان برای انتخاب موضوع طرح جابر توصیه های یکسانی داشت ولی از منظر کلی دانش آموزانی که در این جشنواره مشارکت میکنند را میتوان از نظر انگیزه شرکت به 2 گروه تقسیم کرد .

گروه اول : شرکت در جشنواره در جهت موفقیت در کسب رتبه های برتر شهرستان – استان و کشوری با پروژه های طرح جابر طراحی و ساخت کلاس پنجم و ششم ابتدایی

اگر با هدف کسب رتبه های برتر کشوری و استانی قصد ورود به جشنواره را دارید به شما توصیه میکنیم حتما در انتخاب موضوع موارد زیر را در نظر بگیرید.

بطور کلی در یک کار پژوهشی باید 2 اصل ابتکاری بودن و کاربردی بودن را در نظر بگیرین .به همین نسبت برای انتخاب موضوع طرح جابر هم لازم است موضوعی نسبتا جدید و البته کاربردی را انتخاب کنید . موضوعی که انتخاب میکنید لزوما نیاز نیست خیلی پیچیده باشد فقط باید مشکلی را در زندگی انسان یا سایر موجودات زنده شناسایی کنید و در اتمام پژوهش راهکار یا راهکارهای نوینی را برای حل این مشکل ارائه دهید.

توجه داشته باشید ممکن است هم اکنون برای مشکلی که شناسایی کرده ایده راهکارهایی وجود داشته باشد و شما باید در پایان پژوهش راهکارهایی به مراتب بهتر و ساده تر ارائه کنید.

گروه دوم : شرکت در جشنواره طرح جابر بن حیان طراحی و ساخت بدون توجه به کسب رتبه

برای گروهی از دانش آموزان مشارکت کننده در جشنواره جابر که کسب رتبه های برتر برایشان اهمیتی ندارد مهمترین توصیه ما برای انتخاب موضوع طرح توجه داشتن به علایق درونی و شخصی است تا از انجام پروژه عای تحقیقی لذت لازم را ببرند . به آموزگان هم توصیه میکنیم حتما علایق درونی دانش آموزان را برای ارائه موضوع پژوهش در نظر بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید