طرح تدبیر

طرح تدبیر

برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی که در بانک فایل پژوهشی معلمان در دسترس می باشد بسیار کامل و دقیق است و در سال تحصیلی اخیر مشکل شما عزیزان را برطرف می نماید.این برنامه بر اساس طرح تدبیر نگارش شده است.

گویا طرح با همکاری بانک فایل معلمان با ارائه جدید ترین و جذاب ترین و در عین حال پایین ترین قیمت در رابطه با برنامه سالانه و تقویم اجرایی کلیه پست های سازمانی پیشرو در امر آموزش و تدریس می باشد. عزیزان کرامی می توانند با مراجعه به بانک فایل پژوهشی معلمان برنامه سالانه و تقویم اجرایی مورد نیاز خود را طبق آخرین ویرایش و بر اساس آخرین بخشنامه های ارسالی از آموزش و پرورش دانلود نمایند. لازم به ذکر است کلیه برنامه ها و تقویم های آموزشی و اجرایی توسط در مدارس بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و جمعی از تیم تخصصی فرهنگیان در ارائه این برنامه ها ساعت ها و روزها وقت گذاشته اند. شما فرهنگیان عزیز همچنین می توانید علاوه بر برنامه سالانه و تقویم اجرایی بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی از سایر محصولات این بانک پژوهشی استفاده نمایید.

این فایل کامل ترین نمونه برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی در اینترنت می باشد و همچنین از همه نمونه های موجود ارزانتر است.

دوستان عزیز توجه داشته باشید که قاعدتا می بایست برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی نسبت به سایر مدارس ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته باشد و تا حدی با آنها متفاوت باشد. در نظر داشته باشید که برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی می بایست علاوه بر برنامه های آموزشی که در تقویم اجرایی آموزشگاه پیش بینی شده است یک نیم نگاهی هم به بحث قرآنی بودن مدرسه داشته باشد.در واقع باید گفت برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی یک برنامه دقیق و مدون برای استفاده از معاونین گرامی در مدارس قرآنی می باشد . معاونین مدارس قرآنی می توانند با استفاده از این برنامه به صورت کامل و دقیق برنامه های آموزشی بالقوه خود را بالفعال کنند و همه را اجرایی نمایند.محتویات موجود در این فایل عبارتند از :

مقدمه

  • بررسی وضع موجود
  • نقاط قوت:
  • نقاط ضعف
  • فرصت‌ها
  • اهداف و برنامه های آموزشی آموزشگاه خاص قرآنی
  • نمونه برگهای تدوین برنامه عملیاتی
  • عنوان برنامه ها
  • مستندات برنامه ها
  • ضرورت اجرا و شناسایی وضع موجود (شناسایی ضعف،قوت،تهدید و فرصت)
  • اهداف برنامه ها
  • کمی
  • کیفی
  • عناوین طرح های اجرایی برای تحقق اهداف
  • براورد هزینه اجرای طرح ها به تفکیک
  • شیوه ارزشیابی برنامه
  • ضرورت اجرا
  • تحلیل وضعیت موجود
  • اهداف طرح:
  • فرایند اجرای طرح:
  • مراحل اجرا:
  • زمانبندی اجرای طرح:
  • مجریان طرح:
  • ابزار و تجهیزات مورد نیاز
  • اعتبار طرح
  • شیوه ارزیابی و متولی ارزیابی

طرح تدبیر مدارس قرآنی

به شما نوید می دهیم که این فایل مناسب ترین و دقیق ترین فایل در راستای اجرایی نمودن برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی می باشد.در واقع بانک فایل پژوهشی معلمان به معاونین آموزشی این نوید را می دهد که در برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی هر برنامه و نکته ای که در ذهن دارند را می توانند پیاده سازی کرده و به بهترین شکل ممکن آن را به رشته تحریر در بیاورند .برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی در سایت ما سعی شده است به بهترین شکل ممکن طراحی و تنظیم شود و نیاز معاونین عزیز را برطرف نماید . لازم به ذکر است علاوه بر این برنامه سالانهبانک فایل پژوهشی معلمان سایر برنامه های سالانه و تقویم اجرایی مربوط به کلیه مدارسو پست های سازمانی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

برای دریافت برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی می توانید از این قسمت اقدام نموده و فایل مورد نظر خود را دریافت نمایید.

برنامه سالانه مربی بهداشت مدارس بر اساس طرح تدبیر

برنامه سالانه مربی بهداشت که فایل کامل و دقیق آن را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم برنامه ای بسیار دقیق و کامل است.که ان را به همراه تقویم اجرایی به شما عزیزان بزرگوار تقدیم می کنیم.این برنامه بسیار دقیق و کامل است و بر اساس تغییرات صورت گرفته در طرح تدبیر برای شما عزیزان فراهم و محیا شده است.در برنامه سالانه مربی بهداشت کلیه مناسبت های متنوع جهانی موجود است و برنامه های مربوط به این مناسبت ها به صورت کامل و دقیق ذکر شده است. این برنامه می تواند بهترین الگو برای استفاده مربی بهداشت مدارس باشد. محتوای تهیه شده به صورت ورد و قابل ویرایش است و مربیان بهداشت را از نظر نگارش برنامه سالانه و تقویم اجرایی بی نیاز می کند.

چرا جایگاه مربی بهداشت اهمیت ویژه ای دارد؟

مربی بهداشت مدارس یکی از مهمترین و بهترین پست های سازمانی در مدارس ابتدایی می باشد . یک مربی بهداشت به تربیت و آموزش دانش آموزان از ابعاد مختلف و مخصوصا بعد بهداشتی می پردازد. در برنامه سالانه مربی بهداشت باید این مسئله به صورت دقیق و کامل توضیح داده شده باشد.امروزه بهداشت در مدارس شامل بهداشت از جنبه های مختلف است. به عنوان مثال بهداشت از بعد جسمی که می بایست در برنامه سالانه مربی بهداشت بهداشت جسمی و فیزیکی به صورت کامل شرح داده شده باشد و دانش آموزان همیشه در راستای عمل و اجرای فرایند های بهداشتی ترغیب و تشویق شده باشند. یکی دیگر از جنبه هایی که در برنامه سالانه مربی بهداشت باید به صورت دقیق و کامل پرداخته شود بهداشت روان است. بهداشت روانی یا بهداشت روحی مفهومی است که چند سالی است در جامعه ما نقش پر رنگی به خود گرفته است.بهداشت روان در واقع مراقبت از روح و روان دانش آموزان است که در مدارس بر عهده کلیه پست های سازمانی است. از معلم گرفته تا مشاور مدرسه و در نهایت مهمترین نقش در راستای بهداشت روان بر عهده مربی بهداشت است و می بایست این برنامه دقیق نیز در برنامه سالانه مربی بهداشت به صورت کامل و مفصل شرح داده شود.در واقع برنامه سالانه مربی بهداشت مجموعه ای از دستور العمل های جسمی و روحی است که می بایست علاوه بر دانش آموزان معلمین و اولیاء نیز به آنها جامه ی عمل بپوشانند.در واقع بدون نگارش و تنظیم یک برنامه سالانه مربی بهداشت به صورت کامل نمی توانیم امیدوار باشیم که مدرسه و در نهایت جامعه ای پاک و تمیز و بدور از آلودگی های فیزیکی و روانی داشته باشیم.بنا بر این بانک فایل پژوهشی معلمان به کمک گروهی متخصص این امکان را برای شما عزیزان فراهم نموده است.

تقویم اجرایی مدارس شاهد بر اساس طرح تعالی و طرح تدبیر

تقویم اجرایی مدارس شاهد سالتحصیلی جدید آخرین ویرایش بر اساس اهداف مدارس شاهد و بر اساس طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار  و طرح تدبیر نگارش شده است. شما با خرید فایل تقویم اجرایی مدارس شاهد سالتحصیلی جدید آخرین ویرایش می توانید نیاز خود را در این رابطه بر طرف نمایید و فایلی دقیق و کامل و با جدول بندی های جذاب بر اساس اهداف از پیش تعیین شده دریافت نمایید.در زیر بخشی از فعالیت های پیش بینی شده در مهر ماه را در تقویم اجرایی مدارس شاهد سالتحصیلی جدید آخرین ویرایش مشاهده می کنیم:

فعالیت های پیش بینی شده در قالب این طرح

تنظیم برنامه کلاسی و ارسال آن به اداره

برنامه ریزی برگزاری مراسم بازگشایی مدارس ( تهیه پلاکاردو…)

آماده کردن ومرتب کردن وسایل موردنیازاولیه

خریداری ملزومات مصرفی آموزشگاه ( ماژیک – دیسکت – دفترحضوروغیاب همکاران و…. )

برگزاری مراسم صبحگاهی باحضوردانش آموزان وهمکاران محترم و اجرای برنامه های شاد و متنوع

سازماندهی کلاسهاودانش آموزان

صدوروابلاغ برنامه هفتگی همکاران و انعقاد قرار داد ارزشیابی سال جدید با همکاران

تشکیل جلسه شورای دبیران وانتخاب نماینده دبیران

گرامیداشت هفته دفاع مقدس

تکمیل نواقص پرونده دانش آموزان

تحویل شرح وظایف دبیران وکادراداری آموزشگاه وتوجیه آنان

تنظیم فرمهای سازماندهی آموزشگاه

تشکیل پرونده پرسنلی ( همکاران )

بررسی وکنترل مدارک ثبت نام شدگان واقدام مقتضی درصورت لزوم

تشکیل جلسه ای با حضور اولیاء و تشریح عنوان برنامه سالانه آموزشگاه

تشکیل جلسه انجمن اولیاء و انتخاب اعضاء

شناسایی دانش آموزان زبده وضعیف سالتحصیلی گذشته ( درحداطلاع )

کنترل نهایی سازماندهی کلاسهاودانش آموزان

ارزیابی ازکارهای انجام گرفته درنیمه اول مهرماه

تنظیم دفاتر سال گذشته وصحافی دفاترضمن سال

برنامه ریزی برای انتقال مسولیتهای بیشتربه دانش آموزان ازطریق گروههای دانش آموزی

درخواست پرونده دانش آموزان ازمدارس قبلی

استفاده از پیشنهادات دبیران در جلسه شورای دبیران و اعضای انجمن برای هرچه بیشتر تحقق بخشیدن به برنامه سالانه

تشکیل انجمن اولیاءومربیان وابلاغ شرح وظایف

شروع فعالیت های فوق برنامه

تهیه بروشور به مناسبت شهادت امام زین العابدین علیه السلام

برگزاری ایام الله تاسوعا و عاشورا

طرح تدبیر مدارس ابتدایی

برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی دبستان موجود در سایت بانک فایل پژوهشی معلمان با سایر برنامه های طرح تدبیر موجود در سایت های همکاران عزیزم متفاوت است و استراتژی بانک فایل پژوهشی معلمان کپی برداری از سایت های دیگر نیست و مطالب به صورت اختصاصی منتشر می کند.

در این برنامه سالانه طرح تدبیر برای دبستان های مختلف کلیه اصول و دستورالعمل ها رعایت گردیده است.برنامه سالانه مدارس ابتدایی طرح تدبیر شامل موارد زیر است:

اهداف برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی

تعریف برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی

دانلود برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی

فرم های برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی

برنامه سالانه مدارس 97-98

برنامه سالانه ۹۷-۹۸ که بر اساس مستندات برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی و فرم تکمیل شده طرح تدبیر برای شما محیا شده است شامل برنامه عملیاتی طرح تدبیر و تقویم اجرایی مربوطه می باشد.که شما عزیزان می توانید این برنامه را به صورت کامل و دقیق از سایت ما دریافت نمایید.در برنامه ای که ما برای شما عزیزان فراهم نموده ایم موارد زیر وجود دارد:

  • مقدمه ای پیرامون طرح تدبیر
  • اهداف کلان آموزشی و پرورشی مدرسه پیرامون طرح تدبیر
  • توسعه مشارکت دانش آموزان در مدرسه پیرامون طرح تدبیر
  • استقرار نظام یاد دهی – یادگیری پیرامون طرح تدبیر
  • سلامت – تربیت بدنی – پیشگیری و ایمنی پیرامون طرح تدبیر
  • فعالیتهای مکمل – فوق برنامه و پرورشی پیرامون طرح تدبیر
  • توسعه مشارکت اولیا در امور مدرسه پیرامون طرح تدبیر
  • مدیریت امور اجرایی و اداری پیرامون طرح تدبیر

نقاط ضعف و قوت برنامه

شناسایی قوتها- ضعفها- فرصتها و تهدیدهای برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی

عوامل درون مدرسه عوامل بیرون مدرسه

تقویم اجرایی بهبود فرایند مدیریت مدرسه برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی  

آنچه در تقویم اجرایی برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی وجود دارد به قرار زیر است:

تشکیل جلسه شورای مدرسه و بررسی و تحلیل عملکرد مدرسه (پیشرفت ها، موفقیت ها و نقاط قابل بهبود از قبیل: وضعیت تحصیلی – تربیتی
دانش آموزان، جذب مشارکت های مردمی و والدین،کیفیت عملکرد شوراها، بهینه سازی تجهیزات و فضای آموزشی، سطح تعامل مدرسه با محیط پیرامونی و نهادها و …) به منظور شناخت کامل وضعیت مدرسه و استفاده
از نتایج آن در تنظیم برنامه برای سال تحصیلی جدید
طراحی و تنظیم برنامه ی عملیاتی مدرسه با استفاده از نتایج تحلیل انجام شده در چهارچوب اهداف و   سیاست های آموزش و پرورش با مشارکت عوامل انسانی در همه ابعاد (آموزش و یادگیری، فعالیت های مکمل،
فوق برنامه و برنامه های پرورشی، تعامل سازنده با محیط پیرامونی و …)
بر اساس اولویت های تعیین گردیده.
تبیین برنامه در انجمن عمومی اولیا شورای مدرسه و شورای معلمان برای کارکنان، اولیا و دانش آموزان (متناسب با درک آنان) با هدف هم سویی و وفاق جمعی در خصوص تحقق اهداف
تنظیم برنامه و جدول زمان بندی ارزیابی مستمر انجام فعالیت ها و اقدامات با مشارکت عوامل انسانی مدرسه
ابلاغ مسئولیت و وظایف هر یک از کارکنان در ارتباط با فعالیت ها و اقدامات برنامه ی سالانه
اهتمام جدی مدیر در اجرای فعالیت ها و اقدامات پیش بینی شده در
بازه ی زمانی تعیین شده الزام به پایبندی اجرا
انجام خود ارزیابی توسط مسئول اجرای فعالیت ها و اقدامات پیش بینی شده در برنامه با مشورت مدیر مدرسه (مسئولیت بند ۵) به منظور شناسایی           پیشرفت ها و ضعف ها و ارائه بازخورد به مدیر
بنا به تشخیص مدیر، تشکیل جلسه با مسئولین هر فعالیت به منظور بررسی نتایج خود ارزیابی ها جهت اتخاذ تدابیر متناسب با پیشرفت ها و ضعف ها       (حداقل هر دو ماه یکبار)
تشکیل منظم جلسات شورای معلمان و شورای مدرسه به منظور اصلاح مستمر با همفکری عوامل انسانی، امکانات و شرایط مدرسه
بررسی و تحلیل وضعیت تحصیلی – تربیتی (افت و رشد) دانش آموزان و آسیب های اجتماعی احتمالی توسط مدیر به کمک مجموعه عوامل انسانی حداقل سه بار در طول سال تحصیلی جهت اتخاذ تدابیر متناسب
با پیشرفت ها و ضعف ها
بررسی، تحلیل و ارزیابی پایان سال وتنظیم گزارش به مسئولین ذی ربط و بهره گیری از نتایج به منظور تنظیم و تدوین برنامه ی سال آینده

در قسمت بعد مطالب کامل و دقیق پیرامون مسائل زیر وجود دارد:

نتایج و دستاورد ها               (درصد تحقیق) مسئول اجرا محل تامین اعتبار میزان اعتبار زمان اجرا گستره اجرا اقدامات و طرح های اجرایی وضعیت مورد انتظار وضعیت موجود نشانگر

( واحدشاخص)

شاخص ها  

ملاک (۱)

مدیریت برنامه:

در مبحث بعد به بحث خود ارزیابی بهبود فرایندهای مدیریت برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی پرداخته می شود که مسائل زیر مورد بررسی دقیق و کامل قرار می گیرد:

  • شاخص
  • میزان پیشرفت در انجام
  • اقدام مورد نظر
  • موانع و مشکلات اجرا
  • راهکارهای پیشنهادی

از جمله شاخص های مورد بررسی در برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی عبارت است از :

شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های اولیاء و تشکیل بانک اطلاعاتی
تشکیل و برگزاری هدفمند و منظم مجمع عمومی اولیاء
پاسخگویی شایسته به اولیاء و برقراری ارتباط صمیمانه با آنان
آموزش والدین از طریق جلسات آموزشی
شرکت والدین در فعالیت های بیرونی و اردویی
تشکیل شورای والدین جهت بررسی عملکرد فعالیت های مدرسه
تعیین یکی از والدین به عنوان مسئول ارائه گزارشات والدین دیگر در هر کلاس

فرم ارزیابی طرح

جدول شماره ۵ که مربوط به  فرم ارزیابی بهبود فرایندهای برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی می باشد در مرحله بعد مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. فرایند ها و ملاک ها به صورت زیر امتیاز دهی می شوند:

 

فرآیند ملاک فعالیت ها امتیاز (عدد ۱: نشانگر پایین ترین و عدد ۷: نشانگر بالاترین سطح عملکرد می باشد)
۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱

از جمله ملاک هایی که در این مبحث مورد بررسی قرار می گیرد عبارتند از :

۱-طراحی و تدوین برنامه ی سالانه جامع، واقع بینانه و اجرایی

۲-اطلاع رسانی به کارکنان و دانش آموزان از استراتژی ها و برنامه سالانه ی مدرسه

۳-تعیین وظایف و مسئولیت هر یک از عوامل انسانی به صورت رسمی و مکتوب

۴-تنظیم چارچوب مشخص ارزیابی

۵-زمینه سازی برای انجام مطالعات پژوهشی نظیر اقدام پژوهی، درس پژوهی و …

۶-مشارکت دانش آموزان در انجام پروژه های علمی

۷-ایجاد شرایط استفاده از ظرفیت دیگر

محیط های یادگیری

۸-تشکیل جلسات گروه های پایه ای در مدرسه به منظور هم اندیشی و تبادل تجربه

۹-حضور فعال کارکنان در جشنواره ها، مسابقات علمی و فعالیت های علمی

۱۰-فراهم نمودن تجهیزات و ابزار آموزشی، پرورشی و ورزشی لازم در فرایند یاددهی – یادگیری متناسب با سطح مدرسه

۱۱-بهره گیری معلمان از طرح درس های سالانه و روزانه

۱۲-به کارگیری روش های فعال و خلاق در فرایند یاددهی – یادگیری

۱۳-استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی و یادگیری توسط کارکنان

۱۴-تولید ابزار آموزشی و محتوا توسط کارکنان و دانش آموزان                           (دست سازه ها، پاور پوینت و …)

۱۵-شناسایی دانش آموزان در معرض         افت تحصیلی و تلاش در رفع مشکل آن ها

۱۶-وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

۱۷-برگزاری جلسات آموزشی با محوریت مباحث علمی، حرفه ای، تربیتی، دینی و .. برای کلیه کارکنان

۱۸-شناسایی دانش آموزان در معرض مشکلات تربیتی و ارجاع آن ها به مراجع ذیربط

۱۹-وضعیت بهداشت مدرسه

۲۰-حضور فعال کارکنان و دانش آموزان در جشنواره ها و مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و …

۲۱- میزان رعایت نکات استاندارد در پایگاه تغذیه سالم

۲۲-توجه به نکات ایمنی در مدرسه

۲۳-زیباسازی و نشاط فیزیکی مدرسه

۲۴-تربیت بدنی و ورزش مدرسه

۲۵-فعالیت های فوق برنامه و پرورشی

۲۶-مراسم آغازین مدرسه

۲۷-پیش گیری از آسیب های اجتماعی

۲۸-ارتقاء سطح دانش اولیا

۲۹-مشارکت دانش آموزان در انجام امور مدرسه

۳۰-شناسایی ظرفیت و توانمندی های اولیا و تشکیل بانک اطلاعاتی

۳۱-جذب مشارکت های داوطلبانه و بهره گیری از ظرفیت های برون سازمانی در تامین نیازهای مدرسه

۳۲-تشکیل منظم شورای معلمان و شورای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان

۳۳-نظارت بر اجرای صحیح برنامه سالانه ی تدوین شده

۳۴-میزان توجه به امور اداری و اجرایی مدرسه

۳۵-میزان توجه به امور مالی مدرسه

۳۶-خلاقیت و نوآوری در انجام امورو فعالیت ها

نمونه فرم ارزیابی بیرونی فرایندی مدارس

در نهایت در بخش آخر نمونه فرم ارزیابی بیرونی فرایندی ویژه بازدیدهای طی سال تحصیلی برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی وجود دارد که به مدیران محترم در تدوین طرح تدبیر کمک شایانی می کند. 

فرایند ملاک ها فعالیت های انجام شده نقاط قوت نقاط ضعف

موارد بالا در این فرم برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی مورد بازبینی و بررسی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که در کنار برنامه سالانه طرح تدبیر مدارس ابتدایی تقویم اجرایی آموزشی و پرورشی نیز به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.